ELMO-lehdellä ensimmäisenä käyttöön ainutlaatuista automaatiotekniikkaa

Syyskuussa lanseerattu uusi suomalainen urheilun viikkolehti ELMO ottaa ensimmäisenä käyttöön täysin uudenlaisia palveluita digitaalisessa ympäristössä tarjoavan automaattisella puheentunnistuksella toimivan robotin. ELMOn käytössä olevan automatiikan avulla voidaan luoda suora, interaktiivinen kontakti lehden ja lukijoiden välillä.

ELMOa kustantavan LehtiMoguli Oy:n hallituksen puheenjohtajan Michael Jaatisen mukaan parasta robotissa on se, että se avaa lukijoille suoran kanavan ELMOn tekemisen ytimeen.

”Rockbändit sanovat, että yleisö on yksi bändin jäsen. Niin sanomme mekin. Saamme lukijoistamme uudenlaisen voimavaran lehden tekemiseen ja voimme rakentaa lukijakokemuksesta monella tapaa ainutlaatuisen. Monet ovat puhuneet digimurroksen myötä printin kuolemasta, mutta me näemme uuden teknologian mahdollisuutena, jollaista lehdillä ei ole koskaan aiemmin ollut”, Jaatinen sanoo.

Jaatisen mukaan ensimmäisenä askeleena ELMO tarjoaa mahdollisuuden tutustua ELMOn sisältöön täysin maksutta.

”Meillä on ikää vasta kaksi kuukautta, joten on ymmärrettävää, etteivät kaikki vielä tiedä ELMOsta ja sen sisällöstä. Siksi tarjoamme ihmisille mahdollisuuden tutustua maksutta ELMOn digilehteen. Kokonaisuus on asiakkaalle täysin maksuton.”

”Seuraavassa vaiheessa tulemme käyttämään robottia ELMOn sisältöjen kehittämiseen ja tekemiseen. Voimme esimerkiksi tehdä mittavan gallupin jostain kiihkeästä urheiluun liittyvästä puheenaiheesta tai kysyä lukijoilta suoraa palautetta yksittäisistä jutuista tai lehden laajemmasta sisällöstä. Näin saamme lukijamme mukaan tekemään ELMOa. Tulemme tarjoamaan robotin avulla myös kestotilaajillemme erilaisia etuisuuksia ja lukijalahjoja”, Jaatinen sanoo.

”Toki maailmasta löytyy jo nyt erilaisia kanavia ja esimerkiksi lehtien näytekappaleiden jakelutapoja, mutta ELMOn käytössä olevan teknologian nerous on siinä, että pystymme kohdentamaan ja tarjoamaan kaikkea spesifioidusti ELMOsta kiinnostuneille. Jos esimerkiksi kysyisimme Suomen kaikkien aikojen parasta urheilijaa sosiaalisessa mediassa järjestettävässä gallupissa, otos olisi täysin erilainen kuin meidän gallupissamme, jossa puhelut voitaisiin kohdistaa siten, että se vastaisi kaikkien suomalaisten demografiaa”, Jaatinen sanoo.

”Puhelu on muutenkin kätevin tapa esimerkiksi näytenumeroiden jakamisessa. Jos aihemaailmaa kiinnostaa, riittää, kun sanoo kyllä – ja jos ei, sanoo ei. Ei mitään roskapostiviestejä, ei mitään postiin laitettavia vastauslomakkeita eikä yhtään väkisin työnnettyä ja turhaan painettua lehteä. Kaikki hoituu muutamassa hetkessä automaattisesti.”

Teknologian uudenlainen hyödyntäminen on ollut Jaatisen mukaan heti alusta pitäen yksi ELMOn liiketoiminnan kulmakivistä.

”Meiltä on kysytty moneen kertaan, uskommeko oikeasti vielä printtilehteen. Vastaamme, että uskomme, mutta emme entisenlaisiin ja vanhoihin toimintamalleihin. Meidän tavoitteemme on alusta pitäen ollut tehdä ELMOsta media, jossa fyysinen printtilehti, digisisällöt, digitaalinen yhteisöllisyys ja interaktiivinen vuorovaikutus kohtaavat toisensa toisiaan tukien uuden teknologian kautta. Meillä on nyt käyttöön otettavan teknologian myötä käytössämme valtava voimavara, jota perinteisillä kustannusyhtiöillä ei ole. Näytämme tietä ja käytämme kaiken osaamisemme, rohkeutemme ja ennakkoluulottomuutemme lukijoidemme hyväksi.  Se on meidän lupauksemme”, Jaatinen sanoo.

 

Lisätietoja:

Michael Jaatinen, LehtiMoguli Oy, hallituksen puheenjohtaja, 050 555 1983

ELMO-lehti on vuonna 2017 perustettu suomalainen urheiluaiheinen viikkolehti, jota kustantaa Kustannusosakeyhtiö LehtiMoguli Oy.

Ole ensimmäinen kommentoija artikkeliin "ELMO-lehdellä ensimmäisenä käyttöön ainutlaatuista automaatiotekniikkaa"

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


*